Mire figyelj, ha webáruházból rendelsz?
Nem újdonság sajnos, régóta pakolják fel weboldalak a saját termékükként más gyártók cuccait de most már előlrébb vannak a Google találati oldalon mint az eredeti gyártó.
Ezek a külföldi cégek megtévesztik az embereket és aki járatlan a netes vásárlás világában sajnos áldozatul is esik.
Hiába van minden képünkön a logónk és nevünk, ez sem rettenti el a csalókat.
Ezen tisztességtelen oldalak úgy ahogy vannak, felpakolják a saját oldalukra a mi saját képeinket, mintha az övék lenne vagy legalább is jogosan árulhatnák ezeket a termékeket.
A gyanutlan vásárlók pedig a képekre kattintva, a csaló cégek PayPal fizetési oldalán landolhatnak.
Ezzel nem csak az a baj, hogy a mi tulajdonunkat (a képek is jogvédettséget élveznek) ellopták hanem főleg az, hogy semmit sem küldenek a vásárlónak, aki hiheti azt,hogy tőlünk vásárolt.
Rontja a hitelünket, amire már 9 éve vigyázunk, hiszen a webáruházunk 2013-ban indult és azóta igyekszünk a legjobbat adni, amit tudunk.
Ahogy már mondtam, ezek ellen nem tudunk tenni és már jóideje így van...
Amiért most mégis bejegyzést írtam az az, hogy eljutottunk oda, hogy egy-egy termékre rákeresve, ezek a csaló oldalak fognak hamarabb feljönni, mint az eredeti terméket gyártó oldal.
Aki nem elég óvatos, elővigyázatos, tudatos ezektől rendeli meg a vágyott ajándékot majd a pénzéért nem kap SEMMIT!
Ezért kérlek, hogy nagyon körültekintően vásárolj a neten és csak olyan oldalakról rendelj, ahol:
- van weboldal (nem csak Facebook oldal, mert akkor semmi sem védi a vásárlót az esetleges csalók ellen)
- világosak és tiszták a vásárlással kapcsolatos szabályok
- van ASZF és Adatvédelmi Nyilatkozat
- ahol van cégnév estleg név és nem csak egy email cím
- telefonszám és ügyfélszolgálat
- adószám vagy cégjegyzékszám
- bankkártyás fizetési lehetőség (az OTP bankkártyás fizetési rendszere a Simple Pay például komolyan leellenőrzi a céget akivel leszerződik és tudok több webáruházat is akiket visszautasítottak mert nem feleltek meg a kritériumoknak)
- a webáruházban szereplő képeken a webshop vagy a márka logója van
- van ügyfélelégedettség gyűjtés (és ezek nem kapu profilokból jönnek)
- Facebook oldal, ahol vannak vélemények. Ahol nincsenek vélemények az oldalon az sem véletlen ;) ha érted mire gondolok..
- Google vélemények szintén relevánsak
- Az a jó ha a cég magyar! Szlovén, holland, szlovák webáruházakra nem vonatkoznak olyan szigorú szabályok, mint a magyar webshopokra. Illetve ha elégedetlen vagy a termékkel és szeretnél elállni a vásárlástól, akkor azt visszaküldeni egy magyar címre a töredékébe kerül, mint egy szlovén vagy holland címre.
A legbiztosabb, ha mielőtt leadsz egy rendelést, írsz egy emailt vagy felhívod a céget. Abból ahogy válaszolnak már sok mindent le lehet szűrni :)