Weboldalunk a működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookiekat engedélyezhet, amivel elfogadja az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.

HOGYAN KÉSZÍTSD FEL GYERMEKED EGY KISZÁMÍTHATATLAN JÖVŐRE? 2. RÉSZ

HOGYAN KÉSZÍTSD FEL GYERMEKED EGY KISZÁMÍTHATATLAN JÖVŐRE? 2. RÉSZ

Mik azok a képességek, amik általánosságban segítenek majd gyermekeinknek a jövőben?
Ezek a kreativitás, a kritikus gondolkodás, a problémamegoldás és az alkalmazkodás. 

Mi a kreativitás?
 

Általában az emberek valamilyen különleges képességként gondolnak a kreativitásra, pedig a kreativitás minden életkorban és minden kultúrában jelen van

Ha egyszerűen akarjuk megfogalmazni, akkor azt mondhatjuk, hogy az alkotás képessége.
A kreatív gyermek képes egy problémát több oldalról is megközelíteni, és olyan elemeket összekapcsolni, amelyek rendszerint egymástól függetlennek, vagy össze nem illőek, így olyan megoldást találni, ami rendhagyó.

 

A kreativitást gátló tényezők
 

1. A sikerorientáltság: sok gyerek fél a kihívástól, ha úgy érzi, nem biztos a siker.

2. Az intellektuális elvárások: általában az emberek többre értékelik a komoly, „intelligens” viselkedést, mint a játékos, „kreatív” megnyilvánulást.


3. A nemi sztereotípiák: például a fiúk félnek megélni a művészi/kreatív hajlamaikat, nehogy nőiesnek tűnjenek.

4. A megfelelés kényszere: a gyerekek a kortársaikhoz akarnak igazodni, mert félnek a mássá válástól, az elkülönüléstől, sokan elfolytját a kreativitásukat, hogy „szabályosak” legyenek.
Ezért is a mottóm, hogy „A kreativitás az bátorság!”

További, a kreativitást gátló tényezőkről itt olvashatsz bővebben!

 

A kreativitást segítő tényezők
 

1. A nyitottság: a kreatív magatartás feltétele a nyitottság, hogy a gyerekek a lehető legtöbb információt gyűjtsék be anélkül, hogy korlátoznák őket, vagy ők saját magukat.

2. A biztonság: a gyerekek nyugodtan kísérletezhetnek és meg vannak erősítve abban, hogy ami tesznek annak értelme van és lehet pozitív következménye is. 

3. A szabadság: spontán is kezdeményezhet, nem kell mindig megvárnia az instrukciókat.

 


 
Fontos, hogy olyan légkört teremtsünk a gyerekek számára, ahol nyugodtan lehet rendhagyó megoldásokat találni egy-egy problémára, ahol tudja, hogy a környezete nem csak elfogadja de értékeli is a kreatív megnyilvánulásaikat és nem kritizálja őket.
Ahol elég figyelmet kap és játékos a légkör, ahol a felnőtt sem veszi olyan komolyan magát és teret enged a gyermeki kíváncsiságnak és nyitottságnak.

 

Tipp:

Ne szabályozzuk be a gyereket a sztereotípiák mentén!
Ha ő kékre akarja a nyuszit festeni, ne próbáljuk a fehér szín felé terelni.
Gondoljunk arra, hogy ezzel a kreativitását engedjük szárnyalni.

Az oldal tetejére